Wednesday, August 8, 2007

▌小金人擂台賽 Day 08:爸爸

小金人擂台賽Day8
如果可以,我想跟爸爸一起...

我想跟爸爸一起兜風。

有些事會歷久常新。我坐在爸爸好有架式的摩托車,窩在爸爸身後就像屋簷下那樣安全,呼嘯過旁邊的河濱高架橋和一列龐然公車,夜空
神秘,而腳邊涼冷的空氣,全都深印在我童年的記憶。

當然也要一起爬山,看那張照片裡爸爸把我背起,笑得多開心哪。
也要一起在操場慢跑,我以前多麼討厭跑步,但是只有爸爸可以說服我,他瞇眼拿著毛巾使力擦著全臉這畫面,為何如此清晰?還有全家在一起吃飯神氣闊論的爸爸時間。我很幸福,從誕生那天起就是。

You are my Super Daddy!
親愛的爸爸祝您
父親節快樂!
-

A Person I Admire

My father is a person I admire tremendously. He is a father, a college computer teacher, a friend, and specially a big person. My father was born in the poor and the youngest children in his family. Fortunately, he is the only one child whom my grandparents let attend high school.

My father was always diligent in school life. Every time when he had a question, he asked teachers or classmates for help. He did not give up until he got a thorough understanding. He was a famous questioner and a student in class. I learned from my father never give up and always try. His attitude has a great effect upon my values. "Do your utmost." he often said to me.

Besides, I am charmed by my father's eloquence. As a teacher, he knows what students need. He always cheers them on when them was about to give up. Moreover, my father has music talent. My father never goes to a piano class, but he plays canorous piano music. He also has a singer's voice. The person Iook up to and admire most in my life is my dear father.

{ 目前有 11 則留言,一起加入回應吧!}

# | ♥ Anonymous 想說...

第一次來你的blog感覺好有深度 ,天下的父親都是一樣的,為了兒女付出一切,讓我們有靠山,真的好幸福

# | ♥ Anonymous 想說...

女兒就是這麼貼心.

昨晚我家少年仔晚餐時跟我說:
"喔! 對了, 差點忘記, 父親節快樂!"
差點沒把他塞回他媽媽的肚子裡面去.

開玩笑, 或許我個人不重視節日,
所以兒子才低調.
不過您真的很窩心.

# | ♥ Anonymous 想說...

將來我也要生個貼心的女兒~ ^^
(咦~這好像不是我自己能決定的說......囧)

# | ♥ Anonymous 想說...

謝謝你的抬舉^^幸福的靠山阿

# | ♥ Anonymous 想說...

我比較會以文字表達>_<

# | ♥ Anonymous 想說...

我不是很貼心的女兒..
(慚愧)

# | ♥ Anonymous 想說...

真的很安心!:)

# | ♥ Anonymous 想說...

我們要等一段時間後呢...

# | ♥ Anonymous 想說...

我也很喜歡坐爸爸的機車XD
會很安心,又可以吹風^-^

# | ♥ Anonymous 想說...

昨天也有慶祝哩~~~^^

# | ♥ Anonymous 想說...

今年父親節在高雄度過
很難得全家人幾乎都到期了